Na obhliadke s Kukom

Návrat na obrazovku dlho zvažovala

Pamätáme si ju ako milú a usmievavú sprievodkyňu detí svetom rozprávok a fantázie. Dnes PATRÍCIA JARJABKOVÁ sprevádza dospelých tvrdým svetom realít.

Vyrastali s ňou celé generácie detí, ktoré v 80. a 90. rokoch sprevádzala televíznymi rozprávkovými pásmami Poďte s nami a Od Kuka do Kuka. V roku 2000 sa však Patrícia Jarjabková (63) z obrazovky vytratila a vrátila sa na ňu až teraz, v úlohe skúsenej realitnej maklérky v jojkárskej relácii Nové bývanie. „Musím sa priznať, že som túto ponuku dlho zvažovala a trošku som bojovala s pocitom, či už nie som na návrat na obrazovku pristará,“ vraví Paťa. „Priatelia ma však podporili, a tak som to vzala ako novú výzvu. Veď na obrazovke nemusia byť stále iba krásne mladé štíhle dievčiny, môžem zastupovať inú vekovú kategóriu a ukázať, že aj po šesťdesiatke ešte máme čo povedať.“ Hneď po prvom nakrúcaní sa jej potvrdilo, že to bolo správne rozhodnutie. „Zrazu som si uvedomila, že je to pre mňa stále radostná práca, že ma znova nabíja a vracia do sveta, ktorý mi už bol veľmi vzdialený. Keď ma maskérka líčila, zažila som silný nostalgický návrat do čias, keď som pravidelne chodila do televíznej maskérne pred reláciou Od Kuka do Kuka. Ani som netušila, že to mám ešte niekde hlboko v sebe uložené.“

Zasnená realistka

V Novom bývaní však Paťa nie je žiadnym nováčikom, ako dramaturgička ho pripravovala už pri jeho vzniku v roku 2008. Vtedy túto obľúbenú reláciu vyrábala externá firma so štábom dokumentaristov. V roku 2013 sa Jojka rozhodla nakrúcať Nové bývanie v rámci vlastných kapacít a Paťa, s novými skúsenosťami a kontaktmi, ktoré získala pri hľadaní vhodného bývania pre účinkujúcich, zakotvila v tvrdom realitnom svete. „Rešeršovanie, ktoré som robila, a práca agenta kupujúceho je pomerne náročná a mravčia práca. Ponúkalo ju málo realitných kancelárií, takže som to brala ako ideálnu príležitosť. Nebolo to však celkom ľahké, lebo ako umelecká duša, stále poletujúca, som sa ocitla vo veľmi konkrétnom, reálnom a hmatateľnom priestore, kde dom je dom a cena je cena. Veľa vecí som musela začať vnímať inak, naučiť sa nové veci z oblasti matematiky, ktorú som nikdy nemala rada, zo stavebníctva či práce s počítačom. Brala som to však ako zaujímavú skúsenosť. V našej kancelárii Riešime bývanie sa vždy snažíme skúšať nové veci, keďže Martin Čapo je doslova šéf vizionár. Práca makléra je mix všetkého možného – niekedy ste psychológ, niekedy psychiater, inokedy babysitter, človek sa stále musí niekam posúvať. To sa mi páči, aspoň mi nezakrpatie mozog!“ dodáva pobavene Paťa.

Záhradná idylka

Kuko ju sprevádza aj v realitnom prostredí. „Veľakrát mi ľudia vravia: Veríme, že príde aj Kuko, povie kuki-kuk a nájdete pre nás ideálne bývanie,“ smeje sa Paťa. Kukovu drevenú sošku, takzvaného Kukoscara, ktorého niekoľkokrát dostala počas práce v televízii, niekedy pri obhliadkach rafinovane vystavila v interiéri a dávny bábkový kamarát jej tak pomáhal aj v novom zamestnaní. Paťa je zároveň príkladom toho, že keď človek chce, dokáže si vytvoriť bývanie presne podľa svojich predstáv. „Keď som sa druhýkrát vydala, mali sme možnosť vybrať si len veľmi malý byt. Môj manžel vtedy prišiel s víziou, že kúpime záhradku a postavíme na nej dom, a tak sa aj stalo. Bývame v rezidenčnom záhradnom objekte a sme tam veľmi šťastní, lebo máme síce malú záhradku, ale počas koronakrízy bol pre nás tento priestor veľmi užitočný. Mám radosť, keď si ráno sadnem na záhradu a pozerám sa, čo práve kvitne, dozrieva alebo odkvitá.“

Puto s kamerou

Na otázku, či jej počas tých 21 rokov televízia nechýbala, Paťa odvetila: „Po odchode z televízie som desať rokov hrala divadlo pre deti, čiže som si to veľmi príjemne vykompenzovala.

Okrem toho som veľa moderovala pre charitu a tretí sektor, potom sme zas v rámci realitnej kancelárie nakrúcali videá, na ktorých sme prezentovali nehnuteľnosti, takže som bola vždy istým spôsobom spojená s kamerou a divákmi. Toto zvláštne puto sa asi nedá pretrhnúť.“ Pri vstupe do sveta realít mala jedinečnú výhodu – ľudia ju poznali z obrazovky a z médií ako človeka, ktorý si prešiel veľmi turbulentnými životnými obdobiami. Vďaka tomu jej dôverovali, čo je pre realitného makléra veľká devíza. „Mnohí ľudia k nám prichádzajú s celoživotnými úsporami, a tak sa im nemožno čudovať, že majú obavy a sú opatrní, ak ich majú niekomu takpovediac odovzdať do rúk.“ Po akých nehnuteľnostiach je v súčasnosti najväčší dopyt? „Pandémia priniesla veľký záujem o rodinné domy, chalupy a záhrady. Ľudia hľadajú priestor, ktorý im poskytne trochu prírody, súkromia aj ochrany.“ Menej potešiteľný fakt je ten, že ceny idú šialene nahor, a tak ľudia každú kúpu zvažujú oveľa dlhšie než kedysi.

 

Zdroj:  Eurotelevízia; EXTRA

Autor: Karol Varga