Namiesto outletu pri Senci predstavili D1 Expo – Business Centre

V budovách pôvodne stavaných pre outletové centrum pri diaľnici neďaleko Senca predstavili D1 Expo – Business Centre. Areál má slúžiť ako administratívna a logistická základňa pre mimoeurópskych výrobcov. Prím majú hrať Číňania, ktorí už predstavili prvé projekty.

Autor: Daniel Suchý, etrend.sk, 28.06.2016

Komerčné aktivity v centre zastrešuje spoločnosť D1 Solution. „Mimoeurópskym výrobcom zabezpečujeme full servis pri vstupe na európske trhy – od prípravy administratívnych záležitostí, cez zázemie pri prezentácii produktov až po logistické, marketingové a obchodné riešenia,“ opisuje riaditeľ D1 Solution Ján Janek.

Dodáva, že firma takýmto spôsobom už veľa mesiacov spolupracuje s čínskymi lídrami trhu svetelnej techniky, ako sú Bestlumi a Emcop, alebo s najväčším svetovým výrobcom korčúľ, americkým Riedell Skates.

 

D1 Business-Expo Centre Senec, Zdroj: IPEC

V centre už majú popri výrobcoch svetelnej techniky a korčúľ biznis expozície aj výrobcovia sójových produktov, leteckých systémov a súčasťou centra sú aj prezentácie čínskych regiónov Baoding a Lang Fang.

Priestor tu majú aj slovenské firmy ako Protetika, Víno Nitra a Chateau Modra, ktoré už pôsobia aj mimo Európy. Samotné centrum je členené na sekcie Technologies, Food, Retail a Expo. Počas prezentácie centra predstavila nový produkt mobilného telefónu aj čínska spoločnosť Roamcat.

Čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin verí, že D1 Expo – Business Centre sa stane jedným z dôležitých bodov novej Hodvábnej cesty čínsko-európskej spolupráce, vyhlásil na prezentácii.

IPEC Group plánuje ešte tento rok iniciovať vznik podobných centier orientovaných na európskych investorov v Číne v mestách Lang Fang pri Pekingu a Xuzhou. V príprave má aj ďalšie dve čínske lokality.

 

V lokalite pri Senci IPEC pôvodne pripravoval prvé outletové centrum na Slovensku D1 Outlet, ktorého výstavba sa začala v roku 2010. V ostrom konkurenčnom súboji však vyhrala spoločnosť Realiz, ktorá otvorila One Fashion Outlet pri Voderadoch na jeseň 2013.

I. Čarnogurský sa potom pokúšal outletové centrum zachrániť zameraním na taliansku módu, nábytok a gastro, názov sa zmenil na Castello Factory Stores. Už v tom čase avizoval vytvorenie European China Centre ako bizniscentrum zamerané na čínske firmy a ich distribučné centrá pre Európu.